Möt Anette Hultman, reservdelsansvarig på Systemtruckar och ny kollega sedan en månad!
Anette, du har arbetat inom truckbranschen tidigare.
– Absolut! Jag har samlat på mig en hel del erfarenhet genom åren. Jag har jobbat både hos BT och Linde, och har främst arbetat mot verkstadsindustrin. Under min tid i branschen har jag haft många olika roller, bland annat inom orderhantering, inköp och som koordinator.
Vad innebär din nuvarande roll som reservdelsansvarig?
– Min främsta uppgift är att säkerställa att både våra tekniker och kunder får rätt reservdelar i tid. Jag har även ansvar för att lagret hålls i toppskick och att vi har en optimal mängd delar tillgängliga. Det handlar om att hitta balansen mellan att undvika att lagra för mycket föråldrat material och samtidigt kunna leverera snabbt – gärna inom 24 timmar.
Vad tycker du är viktigast i ditt arbete?
– Det viktigaste är att hålla en hög servicenivå. Kunderna förväntar sig snabba leveranser och då måste vi vara effektiva. Men det allra viktigaste är att kommunicera öppet, särskilt om något går fel. Om det blir problem med en leverans är det alltid bättre att vara öppen och berätta vad som hänt, så att vi kan lösa det tillsammans.
Du arbetar i en mansdominerad bransch – hur upplever du det?
– Jag trivs väldigt bra med det! Det är ofta rak och tydlig kommunikation, vilket jag gillar. Stämningen här på Systemtruckar är toppen, och jag känner mig som en del av gänget. Fast jag började så sent som i augusti har jag redan hört från kollegor att det känns som att jag varit här mycket längre. Det är ett riktigt fint betyg!
Du nämnde att du har ett intresse för sport & motorsport. Vill du berätta mer om det?
– Ja, det stämmer! Jag har varit en av tränarna för pojkar födda 01/02 i Frövi IK. Sport är ett stort intresse för mig, och jag följer det både live och på TV. Jag är också ofta engagerad i rally, där jag hjälper en kompis som kör med olika uppgifter.
Hur skulle du beskriva arbetsklimatet här på Systemtruckar?
– Det är väldigt bra! Vi hjälper varandra och det är viktigt att vi tar oss tid för det. Här ser man varandra, delar med sig av sina kunskaper och samarbetar för att lösa problem. Kommunikation är verkligen nyckeln, både internt och med kunderna.
Varmt välkommen till oss!